A Liebster díj

A minap szerény blogomat az a megtiszteltetés érte, hogy megkapta a Liebster Díjat. (A liebster németül kb.: a szeretett/számunkra kedves személy jelzője). Ez egy blogok és blogerek között terjedő virtuális vándorkupa, ami leginkább egy körlevélhez hasonul. A díjazottnak válaszolnia kell egy bejegyzésben négy blogolással kapcsolatos kérdésre, megosztani magáról négy érdekességet majd kijelölni azokat a blogokat akinek adná a díjat és írni nekik 4 kérdést, amikre nekik kell majd válaszolniuk. Szóval a tovább gomb után jöjjenek a válaszaim a kérdésekre, amiket a Filmek a Polcról blog szegezett nekem, illetve, hogy én kiket díjaztam. 

 

  1.      Miért ezt a témát választottad a blogodnak?

 

Hatalmas filmrajongó vagyok és írni is szeretek a filmekről. Azonban sokáig nem volt ötletem arra, hogy milyen blogot indítsak, hiszen filmes blogból is annyi van, mint a tenger. Aztán egy ismerősöm, hívott, hogy menjek a weblapjukhoz és indítsak egy Trash filmekkel foglalkozó rovatot, mert én értek ehhez. Nyilván azt hazudtam (nem volt teljes hazugság, szoktam mások által obskúrusnak tartott filmeket nézni, csak nem feltétlenül trash-t), hogy nézzek ilyen filmeket, mert már akartam valahová írni.

Aztán amikor egyik nap olvastam az Index2-ön egy különösen rossz cikket, arra gondoltam, hogy ennél jobbat tudnék írni. Kíváncsi voltam, hogy kikerülnék-e, így a Trashnevelés nevű rovatomat outsourcingoltam (a szerkesztő beleegyezésével) a blog.hu felületére. (Persze a honlapot sem hagytam ott, csak oda most már inkább újabb filmekről, illetve klasszikusokról írok).    

A lényeg röviden annyi, hogy olyan filmekről akartam írni, amiről mások nem írnak nagyon. Mert ugye a Transformerset, meg a Marvel filmeket mindenki ismeri, de az eredeti Godzila filmekről itthon sokan csak annyit tudnak, hogy emberek gumijelmezben taposnak szét maketteket, vagy annyit sem.

 


2. Mit élvezel legjobban a blogolásban?

 Amikor kész van egy bejegyzés. Filmet nézni nyilván jó, utána gyorsan leírni vázlatba a véleményem az is megy. Na, de ezt normális formában megfogalmazni, az a neheze. Viszont amikor kész van az csodálatos érzés, ha meg ki is kerül egy blogajánló felületre az már csak hab a tortán. Persze ha valakinek örömet okoznak az írásaim, szórakoztatónak tartja őket vagy meghozom a kedvét egy filmhez, az remek érzéssel tölt el.


3. Melyik poszttal volt a legtöbb melód?
 

Mivel csupán filmkritikákat írok, így kb.: minden bejegyzésemmel ugyanannyi melóm volt. Talán a Herkules Elszabadul című bejegyzésemmel, hiszen ott két filmről is írtam és a műfaji hátterének is tüzetesebben utána kellett néznem.

De az Amerika Kapitányt sem volt egyszerű megírni, főleg azért mert alig bírtam végignézni a filmet.


4. Mik a terveid a jövőben a bloggal kapcsolatban?

 Természetesen folytatom az írást. Minimum a heti rendszerességet szeretném tartani. Illetve a közeljövőben talán videó kritikákba is belefognék, de ahhoz jelenleg sem a technikai sem a tudásbeli (vágás) hátterem nincs meg.

 

Akit pedig ennél is jobban izgatja szerény személyem, annak, íme négy random funfact magamról:

-       Krónikus DVD gyűjtő vagyok, addig nem nyugszom, míg meg nem szerzem a Spencer-Hill páros munkásságának minden itthon megjelent darabját.

-       Abszolút nem érdekel a manapság divatos Young Adult láz. Már a Harry Potter se vonzott igazán, az Éhezők Viadala meg totálisan hidegen hagy

-        A sört viszont szeretem.

-        Statisztáltam a Kossuth Kifli című sorozatban (amit még nem mutattak be és remélem nem vágtak ki :D)

 

Akiknek pedig tovább küldöm a díjat:

Delira: Ha tényleg érdekelnek az obskúrus (eurocult, grindhouse, horror) filmek, akkor ez a te helyed.  Ha azt hiszed mindent láttál, akkor mindenképpen látogasd meg, mert azonnal kiderül, hogy ez koránt sincs így.

Filmvilág blog: Magyarország legnagyobb múltú filmes havilapjának a blog változata tele van jobbnál jobb filmajánló írásokkal.  Nem csak magas művészetet, de westernt, kungfut és az Amerikai Ninját is megtalálod itt. Illetve kiderül, hogy kiktől lop/kinek állít emléket Tarantino.

Vastagbőr:  Az egyik legjobb közéleti blog, ami pártállástól függetlenül világít rá honatyáink pofátlanságaira és arra, hogy miért is csúfolják sokan kishazánkat Abszurdisztánnak.

Blogolkodom: A volt RosszPCJáték guru FreddyD személyes blogja (emelett van neki Limbi Bizkit blogja is) ami otthon ad a Filmbarátok elnevezésű igen csak szórakoztató filmes podcastnak (nevezhetnénk akár audio blognak is). (Részben az ő munkássága inspirált a blogolásra)

Krumplishal: Minden, amit valaha is tudni akartál a Spencer-Hill párosról és filmjeikről.

Retrorgia: Retro geek cuccok minden mennyiségben!

 

A válaszra váró kérdések pedig a következőek:

  1.        Miért kezdtél el Blogolni?
  2.        Van olyan bejegyzés, amit utólag megbántál, hogy megírtad? Nem voltál vele elégedett?
  3.        Melyik bejegyzésedre vagy a legbüszkébb?
  4.        Mennyire motivál az írásban a blogod látogatottsága?